وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم
سرخط خبرها

رئیس بنیاد شهید: حداقل حقوق والدین شهدا به حداقل حقوق کارگری رسید| پیگیری «خدمات درمانی ایثارگران» از طریق بیمه‌های تکمیلی

  • کد خبر: ۱۱۰۹۴۲
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
رئیس بنیاد شهید: حداقل حقوق والدین شهدا به حداقل حقوق کارگری رسید| پیگیری «خدمات درمانی ایثارگران» از طریق بیمه‌های تکمیلی
رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ما از طریق بیمه‌های تکمیلی، خدمات درمانی را دنبال می‌کنیم، گفت: بیمه‌های تکمیلی توانایی پرداخت مفید را نداشتند، زیرا همیشه منابع آن‌ها از مصارف شان کمتر بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع اشتغال ایثارگران گفت: بحث اشتغال مشکل همگانی است دولت یک برنامه جدی اشتغال دارد و ما سبد ایثارگران را همان برنامه اشتغال دولت قرار داده‌ایم و هر جا شغلی تولید می‌شود ۱۰ درصد آن متعلق به ایثارگران است.

رییس بنیاد شهید افزود: یعنی برنامه‌ای که اکنون شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون و کار دنبال می‌کنند، عمومیت دارد و براساس مهارت‌ها، توانایی‌ها و آموزش‌هایی که می‌بینند مسئله اشتغال عزیزان حل می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره درمان ایثارگران هم گفت: ما از طریق بیمه‌های تکمیلی، خدمات درمانی را دنبال می‌کنیم البته ما خودمان چند واحد ارائه کننده درمان مانند بیمارستان خاتم انبیاء، ساسان و بیمارستان‌های اعصاب و روان و بیمارستان‌های دیگری داریم، اما عمده خدمات ما از طریق بیمه‌های تکمیلی است.

وی ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی توانایی پرداخت مفید را نداشتند، زیرا همیشه منابع آن‌ها از مصارف شان کمتر بود به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ که مصارف آن‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود پولی که در بودجه برای آن‌ها پیش‌بینی شده بود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: مسلما کسی که نمی‌تواند هزینه‌های خود را پرداخت کند، خدمات خود را کاهش می‌دهد و این موضوع موجب نارضایتی ایثارگران شده بود. با لطفی که مجلس و دولت انجام دادند سرانه هر ایثارگر برای بیمه تکمیلی از ۱۶۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته اینگونه نیست که این ۳۵۰ هزار تومان بتواند همه هزینه‌ها را پوشش بدهد به خصوص اگر یارانه دارو به ما داده نشود. اخیرا در خبرگزاری اعلام شد که رئیس کمیسیون بهداشت نامه‌ای خدمت رئیس جمهور نوشته‌اند که آزادسازی قیمت‌ها به‌خصوص ایثارگران، جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی که از دارو‌های خاص استفاده می‌کنند و عمدتاً دارو‌های آن‌ها وارداتی هستند، بسیار دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین ما حساب دیگری کردیم که از محل آزادسازی یارانه دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو به ما کمک شود. البته من مبلغ دقیق آن را نمی‌دانم زیر آن را پوشش نمی‌دهد ما با احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی، سرانه‌ای را که ما پیش‌بینی کرده‌ایم پوشش می‌دهد.

رییس بنیاد شهید گفت: متاسفانه اینگونه است که ما ابتدا بودجه را می‌بینیم بعد از اینکه سقف اعتبارات بسته می‌شود حداقل دستمزد قانون کار و تعرفه پزشکی تعیین می‌شود متوسط در این بخش ۱۰ درصد به ما رشد داده‌اند، اما تعرفه پزشکی ۲۰ درصد رشد پیدا کرد یا اینکه حداقل قانون کار حدود ۵۵ درصد رشد کرد.  این‌ها مازاد بر اعتبار می‌شوند و ما را در اجرای درست قوانین دچار اشکال می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: من خدمت آقایان هم عرض کردم که تمام مصوباتی که مستلزم ایجاد بار مالی هستند باید قبل از ارائه بودجه به مجلس پیش‌بینی شود تا ببینیم آثار مالی آن چقدر است و چه بار مالی ایجاد می‌کند و اکنون هم با این گرفتاری‌ها خیلی محکم نمی‌توانم صحبت کنم.

رئیس بنیاد شهید گفت: ما قوانین زیادی در حمایت از خانواده‌های ایثار و شهادت داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تاکنون تنها ۱۹ درصد از قوانینی که بار مالی دارد اجرا شده است. سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است. یعنی در سال‌هایی انجام شده و در سال‌هایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پرداخت هزینه بخشی از بلیط هواپیما و قطار ایثارگران در سال‌هایی انجام می‌شده است، اما حدود ۱۰ سال است که دیگر در این زمینه پرداختی نداشته‌ایم. این عدم پرداخت‌ها باعث شده که بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌ها و دانشگاه‌ها بدهکار باشد.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: بنابراین بین آنچه که مصوب شده و عمل شده تفاوت است. در حوزه استخدامی‌ها متوسط سهمیه استخدامی ایثارگران۳۰ درصد بوده است در حالی که وقتی تعداد کارکنان ایثارگر دستگاه را می‌گیریم،   زیر ۱۰ درصد است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما بنای خود را بر این گذاشتیم که قوانین به خوبی اجرا شود. بودجه بنیاد شهید در سال گذشته چیزی در حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده، اما امروز به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد شهید در حوزه معیشت ایثارگران گفت: ما حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم. این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->